Vestia Construction Group AB:s (”Vestia”) uppförandekod för underentreprenörer och andra leverantörer ger våra leverantörer riktlinjer för beslut och ger uttryck för de förväntningar som Vestia
har på er som leverantör till oss. Uppförandekoden grundar sig bl.a. på Byggföretagens uppförandekod samt nationella och internationella lagar/konventioner. Vi förväntar oss att ni gör ert yttersta för att arbeta enligt denna kod och att ni samtidigt arbetar aktivt för att säkerställa att den följs hos av er anlitade underleverantörer.
Denna uppförandekod för leverantörer gäller alla organisationer som förser Vestia med produkter, personal eller tjänster, inklusive tex. alla direkta och indirekta underleverantörer. Ni uppmuntras att upprätta egna uppförandekoder eller liknande riktlinjer, förutsatt att innehållet i denna uppförandekod minst alltid följs.
När det gäller gåvor, belöningar och andra förmåner är IMM (Institutet Mot Mutor) normgivande. Via länken kan du ta del av samtligt material: https://www.sverigesbyggindustrier.se/uppförandekod
Om vår Uppförandekod innehåller strängare krav än vad som följer av tillämpligt rättsligt regelverk följer vi vår Uppförandekod
Alla fakturor till Vestia skall märkas med projektnamn och namn på beställare/kontaktperson. Saknas denna märkning kommer fakturorna inte läsas in i fakturasystemet.
Vestia är momsregistrerat.
VAT-nr.: SE5563807279
Organisationsnummer: 556380-7279
Vestia önskar i första hand hantering av faktura med e-faktura.
E-faktura: efakt.vestia@devo.se
Vestia kan komma att göra slumpvisa besök hos leverantören för att utvärdera om och hur uppförandekoden efterlevs. Sådana besök kan även komma att göras av oberoende tredje part. Detsamma görs i samband med ett projektavslut. Om leverantören gör sig skyldig till allvarliga
avvikelser/överträdelser eller upprepande visar ovilja att göra förbättringar och, där så är möjligt inte vidtar rättelse, kommer Vestia att vidta erforderliga åtgärder. Sådana åtgärder kan tex. vara att avsluta affärsrelationen.
Om det finns misstanke om att något inte står rätt till skall detta anmälas till Vestia.
Repressalier mot någon som, utan ont uppsåt, slagit larm accepteras inte.
På Vestia strävar vi efter att upprätthålla ett öppet affärsklimat och en hög affärsetik. Vi ska följa våra kärnvärden. I vår verksamhet värnar vi också om säkerhet och respekt för alla de människor som berörs av vår verksamhet. Om du märker att vi inte lever som vi lär, så vill vi att du berättar det för oss med hjälp av vår visselblåsartjänst.